blog top

18 juni 2007

Nordic24 2007: Et vandhelvede...

Så er årets største mountainbike event Nordic24 overstået... og hvilken eet af slagsen!


Omklædning før starten i mit meget diskrete og private telt:-)!

Min debut som solorytter blev desværre under de værst tænkelige forhold - en ustoppelig skylle af regn gjorde i løbet at de første fem-seks timer ruten til et pløre-mareridt, og efter seks timer som "prins-pløre" måtte jeg resignere overfor elementerne. Mine bremseklodser blev simpelthen blevet spist hurtigere end en friskbagt kringle på et jysk kaffebord, så efter blot 5 omgange havde ruten ædt rub og stub af min bremseklods-beholdning, og jeg nægtede simpelthen at købe nye bremseklodser fra den butik på stævnepladsen som solgte til lidt for høje priser:-)!


Le Mans start... og en temmelig lang een af slagsen!

Men bortset fra det dårlige vejr, så forløb alt faktisk godt... sådan da? Efter kun anden omgang befandt jeg mig, til min egen overraskelse, på fjerde pladsen... men blev desværre ramt af defekt på fjerde omgang, og måtte løbe med cyklen den sidste del af af vejen hjem til stævnepladsen. Derefter kørte jeg én sidste omgang inden mine bremser satte helt ud, og jeg var nødsaget til at resignere:-(! Men alt i alt var det en super god, men meget våd oplevelse og et super velorganiseret løb. Her skal lyde stor respekt til HMTBK, for arrangementet. Jeg glæder mig allerede til næste års Nordic24... uden regnvejr tak!


En regnvåd stævneplads...


I pit for at skifte bremseklodser... tak for hjælpen Gutlegsky!


På vej til endnu en omgang...


DMK lejrens bremseklods-kirkegård!


Cannondale... den er der et sted under mudderet!


Regnskyerne truer over stævnepladsen...


DMK's Morten Krogh fik en flot tredjeplads... tillykke!


Team Louis tøserne sejrede i 4-mands kategorien for tøser... tillykke!


Pølser... det er ren energi!


Brede smil til fotografen...
(Foto: Team Hustler / Pixelution.dk)

Se flere billeder her:
Team Hustler
Rivold
PMC-MTB
MTB

7 kommentarer:

simon sagde ...

Damn! Det lyder en lille smule surt.... både vejret og dit opstød ;-)
Hvordan klarede Rush'en sig indtil din exit og kunne du ikke bare nøjes med billige klodser hvis de forsvandt så hurtigt eller var det bare rent optrækkeri fra klods-bixen? Hmm, dumt spørgsmål måske, da du nok har tænkt dig godt om INDEN du valgte at trække dig. Hvilke erfaringer har du ellers gjort dig? Havde skærme/ små skørter været en idé trods deres hæslige look (altså mod våd r.., behjælpelig for bremser).

simon sagde ...

ups, "IKKE behjælpelig" for bremserne...

Kanonkuglen sagde ...

Hej Simon:-)!
Jeps... vejret var virkeligt hårdt både for mand og maskine. Mhs til klodser så tog den pågældende butik sig vidst godt betalt... et sæt klodser kostede 250 kr. - altså for både for og bag, og de varede lige akkurat een omgang... så kunne det hurtigt blive meget dyrt hvis man skulle køre 12-14 omgange!
En ulempe var også at kune havde een cykel med... flere soloryttere havde to cykler med og kunne skifte mellem hver omgang, mens crewet fiksede og klargjorde biken til endnu en omgang:-)!
Af erfaringer har jeg gjort mig at skærme stort set ikke virker... ihvertfald hvad jeg kunne bedømme ud fra dem som kørte med skærme, de blev næsten ligeså beskidte og det har ineg effekt på slitagen af bremsekloderne... mange tabte også skærmene og flaskerne i det ekstreme vejr.
Så to cykler og 8-10 sæt klodser burde have hjulpet:-)!
Når det er så dårligt vejr som var tilfældet i dette års Nordic24, så kan det også være et problem at køre mange timer fuldstændigt gennemblødt... ihvertfald ligger jeg syg i dag:-)!

simon sagde ...

for satan da Bobby, øh Lars... er du en cykelrytter eller en liderkarl? Op på dyret igen! Måske du har det skidt efter at have fået chicken-sushi Keysegracht-style? ;-) Håber du bliver rask snart og tak for den lille rapport fra løbet - altid spændende med beretninger fra øjenhøjde (og mudderet stod åbenbart i øjenhøjde at dømme efter billederne!) Også rart med det menneskelige aspekt, ingen crew, ekstra cykler og ingen ubegrænset budget (som i jeg køber klodser ad infinitum - det kan jo være en styrke at sige stop før legen bliver fanatisk...) God bedring!

Steen Go'e Ben sagde ...

Hey Lars, dit lille pus, er du nu sløj... :o(

Ærgeligt at vejret var årsagen til din exit så "tidligt" i løbet, jeg er sikker på at du kunne ha´sparket røv i soloklassen i år, efter dine forberedelser...

Ærgeligt nok, men jeg forstår godt du trak dig, ingen bremseklodser og udsigten til at køre din Rushhelt i sænk, har jo nok gjort udslaget alligevel...

God bedring, hils Mutti og vi ses snart til noget fartleg på lågen ;o)

Steen.

Kanonkuglen sagde ...

Simon: Hvis jeg skal vælge mellem at være cykelrytter eller liderkarl, så vælger jeg det sidste:-)!

Kanonkuglen sagde ...

Steen: Hej Gutlegsky... tak for kommentaren, og tak for din support! Du og Henriette var guld værd, og jeg takker dybt for jeres support:-)!