blog top

18 december 2008

Lettere sæson...

Som Egon Olsen altid har det når han forlader Vestre Fængsel efter et mislykket kup, har Kanonkuglen også en plan for den kommende sæson!

Planen er at lette lidt på gear fronten samt at lette lidt på "motor" fronten - dvs. den lille fede ham selv. I første omgang kunne jeg godt tænke mig at gøre min Cannondale Taurine en smule lettere og mere trimmet til de kortere løb. Til de længere løb satser jeg stadig sikkert og kører tubeless.

Da min Taurine i forvejen er relativt let, er hjulsættet det eneste rigtige sted hvor jeg kan spare nogle gram, uden at gå i crazy weightweenie mode.



Derfor har jeg med gode råd fra en min trofaste mekaniker/lirekarle ven Claus, besluttet at hooke et hjulsæt op med Stans ZTR355 fælge, Cannondale Lefty fornav, DT Swiss 240 bagnav, Sapim CXRay eger og som topping på kagen røde nipler. Mere info når hjulsættet er strikket færdig og klar...

Næste plan er selvfølgelig også at trimme motoren lidt... jeg ved at jeg har skrevet om det før med lidet succes. Men denne gang skal jeg nok forsøge at holde jer læsere en smule bedre opdateret og ikke "glemme" at jeg lovede at skrive hvordan vægttabet skred frem:-)!

9 kommentarer:

Anja og Morten sagde ...

Du kan starte med at bytte det er Omega nav ud med et SL; så ryger der de første 20 gram af :-)

Kanonkuglen sagde ...

God damnit... det skulle jeg have vidst:-)!

Anonym sagde ...

drop nu det nav fis Lars! Du må på riskiks og nødder juleaften:-) Mallorca tillader kun max. 5% fedt i Palma lufthavn - ellers kommer du ikke ind i på øen:-)
er du på sjælland Julen over?

Anonym sagde ...

Og så til bagnav kan du smide et American Classic på i stedet. Koster det halve, sparer i nærheden af 50 gram, og du får en stærkere opspænding af egerne! :)

Kommer du til det jyske i julen, og skal du luftes?

/Skjødt

Anonym sagde ...

Aaah de der American Classic nac skal man passe godt på med - de har ihvertfald ikke lang holdbarhed. Har haft et par stykker:( .. og så skal vi slet ikke komme ind på egerne...

Kanonkuglen sagde ...

Frempind: Ha haaa... Henrik, "frempind" det er altså et navn der leder tankerne hen på en vis legemlig genstand - altså i overført betydning:-)!

Nå men... Ja ja... jeg forsøger jo bare at tilegne mig landevejslooket eller skal vi kalde det Henrik Bunde/Dr. Nybo looket som afpillede ryttere. En småkvabset MTB'er som mig kunne have godt af at være rigtig klar til '09. Og ja jeg er på Sjælland et par dage i julen, vi kan måske koordinere en landevejstur?

Kristian: AC... NOPE, som Henrik så har jeg ikke det store til overs for deres nav, har set for mange reps på dem:-)! Og jepper kommer til Randers nogle dage, måske kan vi finde ud af noget?

Anonym sagde ...

Kender nu flere, forholdsvis tunge ryttere (85kg) der har kørt et par sæsoner på dem, uden problemer (mener det er 225 versionen).

Yes, jeg er med al sandsynlighed klar, bip på 28247393 hvilke dage du er herovre, så ser vi på det.

/Skjødt

Anonym sagde ...

Hvis man ser på det link du har lagt ind af den vægt-kneppede scott, er det så bare mig, eller ser det ud som om at at hjulene til v-brems er uden bremseflade?

/Kris

Kanonkuglen sagde ...

Kristian... Will do:-)!

Kris: Ja minsandten... jeg tror du har ret!