blog top

30 maj 2008

Cannondale Taurine

Nye billeder er på vej...

Ramme: Cannondale Taurine 2007, str. M
Forgaffel:Lefty SL Carbon (EightyAid tuned)
Styr: FSA K-Force
Barends: Cannondale
Styrfitting: Cannondale SI
Frempind: Cannondale Stem/steerer one-piece, 120mm/-5°
Saddelpind: KCNC 31,6/410 mm
Saddel: Speed Needle
Bremser: Magura Marta SL
Kranksæt: Cannondale SL
Krankboks: EnduroForkSeals Ceramic
Forskifter: XTR
Bagskifter: SRAM X.0
Shifters: SRAM X.0
Pedaler: Look Quartz
Kæde: Duraace
Kasette: Duraace 12-27
Hjulsæt: Stans350Mavic SLR
Vægt: Let...

11 kommentarer:

Anonym sagde ...

Wow, hvor er den lækker. Tillykke Lars! Har du vundet i Lotto ;-)

Kanonkuglen sagde ...

Hej Alan... tak og ja det skulle man tro. Men det er nu kun stellet og kranksættet der er nyt, resten er bare "det gamle".

Pendler Man sagde ...

Hej Lars,

Det er godt nok en vanvittig flot låge du har fået samlet der! Jeg er selv den tilfredse ejer af en tilsvarende kulfiberraket, og da jeg kan se du har fået fingre i et Hollowgram SL kranksæt, kunne jeg tænke mig at høre om det er besværligt at montere og om du måtte fjerne en adapter til alm. box inden?

Jeg har selv et nyt kranksæt i pipelinen...:-)

Bedste hilsner
Lars Danielsen

Kanonkuglen sagde ...

Hej Lars... tak og i ligemåde kunne jeg så blot sige, det er en super lækker bike og så er det jo også et lille design mesterværk i mine øjne:-)!

Omkring krankboksen, så er det ikke sport svært at montere et Hollowgram kranksæt. Hvis du dog har en adaptor til normale BB's så vil jeg anbefale dig at tale med din lokale Cannondale forhandler om at at han afmonterer den, især af hensyn til garantien på rammen, som jeg tror (håber) stadig gælder når man har fjernet adaptoren.

Men held og lykke med projektet, glæder mig til at høre mere om det.

Morten Laursen sagde ...

Hej Über-Gøjser

Den dersens sadel-pind, er den stiv nok(!)? Jeg mangler noget let til min Epic, nogen mener tilsyneladende den flexer for meget? Jeg skal op i samme længde som dig med nærmest maximal exposure, om man så må sige. Er det noget hø?

Anonym sagde ...

Hej Lars

Hvor har du købt kranksættet?

V.h Johnni

Anonym sagde ...

Næsten lige så flot som en LOOK... men osse kun næsten..

Kanonkuglen sagde ...

Haa haaaa... Claus din gamle landevejs røver fra Horsens, jeg bøjer mig i støvet for din Look, men også kun fordi at jeg ved at du er en ægte roleur og fordi din bike har integreret saddelpind:-)!

Kanonkuglen sagde ...

Hej Johnni...

jeg har købt kranksættet hos Louis Cykler i Kbh:-)!

Anonym sagde ...

Hej Kanonkuglen,

Jeg har en Taurine ramme magen til din; har du erfaringer omkring problemer montering af baghjul? Jeg synes det er svært at montere hjulet uden at skramme bagstræberen i bremsesiden! har du evt. et tip jeg kan bruge?

Lars

Kanonkuglen sagde ...

Hej Lars...

Nej jeg synes ikke at have haft problemer med at montere baghjulet. Er du sikker på at du ikke bruger et for bredt dæk?

Lars