blog top

05 januar 2009

Løbsberetning: Slushcup afd. 4...

Endnu engang var det blevet tid til at køre Slushcup på en kold vinter formiddag. Den 4. afdeling af Slushcuppen var denne gang rykket til provinsen, nærmere betegnet til Super Brians hjemby Korsør, på en rute der må betegnes som værende meget flad, med undtagelse af én enkelt skrap kort stigning - 36 hm pr. omgang.


Korsør et meget stille og roligt sted...

Det eneste tekniske på dagens rute må dog siges at være, at der enkelte steder var meget glat i den rimfrosne blanding af græs og jord, som blev glattere jo flere ryttere der havde kørt på det. Ellers kan Korsør ikke udråbes til noget mtb-mekka og meget langt at køre for en lidt halvkedelig rute - men dog fedt at køre et nyt sted.

Efter en lidt hektisk start med ca. 1 km asfalt sti og ind gennem målområdet for at ramme ruten, var jeg så uheldig at tabe kæden gennem tidstagningen til stor forbandelse for en hel del andre ryttere - og ikke mindst mig selv. Inden jeg fik kæden smidt på igen var 10-15 placeringer tabt, så der skulle kæmpes lidt for at komme ind i kampen igen!

Ellers gik løbet slag i slag. Efter hård træning med dobbelt spinning og styrke dagen forinden, var der bestemt ikke diamanter i mine ben. Men én ting jeg efterhånden har lært at acceptere og forsøge at bruge positivt er, at køre med hvad man har på dagen, uden at lade trætte og tunge ben påvirke moralen og være et irritationsmoment - som sagt så gjort!


Af og trække op af "knolden" i Korsør...

Den første omgang var der relativ tæt trafik, men undervejs blev feltet spredt ud og der var mere plads at manøvre på. Jeg fik derefter kontakt til Jacob Lauritzen fra T-Bikes, altid en udsøgt fornøjelse han er altid klar med både smil, hilsen og småsnak. Jeg lå en tid med ham og et par andre ryttere og derefter blev der pludselig et lille hul ned til Jacob.

Derefter lå jeg længe sammen med en rytter fra HMTBK, vi skiftedes lidt til at være lidt foran og lidt bagefter, men hele tiden inden for synsvidde af hinanden. På sidste omgang taber han desværre kæden på vej op ad rutens eneste stigning, jeg er dog så heldig at komme op af bakken uden at skulle trække som under de forrige omgange.
Jeg havde uden tvivl foretaget et skidt dækvalg og valgt et dæk med for lidt mønster bagpå, hvilket gjorde det svært at få grib opad - men på sidste omgang lykkedes det at undgå at trække opad den lille stigning - wuhuuu!


Rutens eneste stigning...

På sidste omgang kan jeg se mtb-legenden Henrik Djernis ca. 200 meter foran mig. Jeg prøver at fange ham - men da der er så meget trafik på den sidste halvdel af ruten, er det desværre uden held. Man enten kan være heldig at udnytte trafikken til sin fordel eller være uheldig at blive fanget og miste masser af tid.
Jeg får dog distanceret et par ryttere fra Webike på den sidste tredjedel af ruten og har Team ride4funs hurtige H40 drenge i syne resten af vejen mod mål. Jeg ender i mål med en placering som nummer 21, hvilket er meget tilfredsstillende her i en "off season" tid:-)!

Skal man gøre lidt status over den 4. afdeling af Slushcuppen for Team Ride4funs vedkommende, så var det egentlig en god dag. Team Ride4fun hoppede op på 5. pladsen i holdkonkurrencen og taget i betragtning at vi ikke kører for fuld styrke er det rigtig godt.


Slushcuppens mest gennemført pigehold er fra Holbæk Cykelcenter...

Billeder: Pixelution

11 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hej
Fin beretning. Hvor kan man se at I er 3 ' er i holdkonkurrencen ?

Hilsen M

Kanonkuglen sagde ...

Hej Anonyme... vi blev på stævnepladsen råbt op som nummer 3? Men det må jeg vist lige være helt sikker på, om det n også er helt korrekt at vi er nummer 3:-)!
Jeg vender tilbage senere idag...

Kanonkuglen sagde ...

Hej igen... ved nærmere kig på events4u.dk, har du fuldstændig ret, det var ikke 3. pladsen men 4. pladsen i holdkonkurrencen.
Mange tak for at du lige gjorde mig opmærksom på den ikke ubetydelige detalje:-)!

Tommy Hass sagde ...

Hej Lars,

En god rapport og rigtig godt kørt.
En 21. plads uden diamanter i benene det er ikke så ringe. Hvad skal der ikke ske når du skruer op for træningen ?

hilsen
Tommy

Anonym sagde ...

Jeg syntes sku det er imponerende kørt Lars:) Flot- du kørte med de stærke:)

Kanonkuglen sagde ...

Endnu en rettelse: Nu har jeg fundet ud af hvordan stillingen er er at være lettere forvirret:-)!
Det blev en 4. plads i holdkonkurrencen i går og 5. pladsen samlet for hold. Denne gang skulle det være korrekt - ellers så ret mig endelig:-)!

Tommy: Jo tak... i ligemåde, såvidt jeg kunne læse på din blog var det også et godt løb for dig:-)!
Og nu må vi se om der bliver tid til at skrue op for træningen i foråret - det håber jeg:-)! De korte distancer er dog stadig ikke min favorit.

Henrik: Ahhhh Henrik, det er vidst da smiger:-)! De "stærke"... de kører alt for stærkt til mig, så jeg tager hvad der bliver af rester fra de skrappe drenges bord:-)!

jannik sagde ...

Du sgu for beskeden du gamle

udover den fede stil i tøj og cykler er du som altid velkørende og jeg tror vi har H12 solo vinderen her ;)

godt kørt

Anonym sagde ...

HEY Oppenheimer - det var sku da Atombombe kørt i går:) ELLEFANTASTICO - Pantani ville være stolt af dig:)

Martin sagde ...

Jeg synes det var helt vildt DÅRLIGT kørt............!!


Ahhhh bare en joke fra slummens rendesten i 2300.. :-)

Super kørt gamle jas, ses vi onsdag til noget træning?

M

Kanonkuglen sagde ...

Jannik: Tak for det du og altid rart med dine opmuntrende kommentarer, når man er presset ude på ruten:-)! Du skal dog nok ikke regne med mig som vinder af H12, det er lige at skyde langt over målet (men tak for tilliden), dog satser jeg på en top 10 placering hvis alt går som det skal:-)!

Frempind: Pantani ville have grinet sin røv i laser og smadret os alle på den lille knold i Korsør:-).

Martin: Jo tak og likewise... jeg regner med at køre onsdag aften, men ikke noget vild træning da jeg har spinnet og styrketrænet om morgenen.

Anonym sagde ...

behovet for at se:)