blog top

06 januar 2009

Morgentræning...

Efter jeg for et par måneder siden startede med at køre morgenspinning timer er jeg som forvandlet - ihvertfald på et enkelt punkt. Nemlig evnen til at komme ud af fjerene og træne tidligt om morgenen, udstyret med polar-cykeldragt fra top til tå, lygter og vilje af stål.


Tyren - en klassisk rute i det nordsjællandske...

Udover at man lige skal vænne sig til at stå tidligt op, mener jeg at der er mange fordele ved at træne tidligt. Jeg er ofte mest frisk om morgenen og ikke som efter en lang arbejdsdag (eller dag på studiet) hvor man godt kan føle sig en smule mat og mindre oplagt til træningen når aftenen falder på. Og så føler jeg også at jeg får mere ud af dagen, når jeg har været tidligt oppe.
Den åbenlyse ulempe er dog, at det kan være svært at finde nogle at træne med. Heldigvis har jeg en fast morgen-makker, hvilket utvivlsomt er med til at holde motivationen oppe og få mit luksuslegeme ud af høkassen - ellers var jeg måske en enkelt gang i ny og næ hoppet under dynen igen.

Tirsdagens morgentur blev til lidt over 70 km, en tur med høj puls rundt på ruten "Tyren" i den nordsjællandske morgendis og derefter rul tilbage mod storbyens smogbefængte brokvarterer igen.

Men prøv det - måske er det også noget for dig?


Vejsalt, vejsalt, vejsalt overalt...

4 kommentarer:

Anonym sagde ...

det lige sådan den skal skæres:) man træner om morgenen

El Diablo sagde ...

Tænker også på det selv; men hvad tid er morgemtræning for jer? Jeg har mulighed man, ons & fredag kl. 05:45 i ca. 1,5 time, men har godnok svært ved at mig sammen.

Vi ses til H12 og måske 24T?- jeg har meldt mig til begge i solo under Team Lefty (nu skal det prøves).
Lars Gustafsson

Kanonkuglen sagde ...

Hej Lars: Vi kører fra Kbh N. kl. 7.00 - du er velkommen til at stå på toget undervejs:-)!

Godt at høre at du er hoppet på en rigtig herre-udfordring. Glæder mig til at høre mere:-)!

El Diablo sagde ...

Det er desværre lidt for sent for mig, starter job omkring 08.00 tiden - ellers et super tilbud...