blog top

14 marts 2008

Om kyllinger...

Ja, hvor bizart og lidt cykelrelateret dette indlæg end måtte være, så har jeg gjort mig et lille tanke-eksperiment om en af naturens mest fjollede "fugle" - nemlig kyllingen - og vi taler ikke Michael Rasmussen her!



Jeg elsker kylling og spiser kylling i alle mulige varianter ca. 5 gange ugentligt og det har fået mig til at opstille dette lille komplet nytteløse regnestykke for mit vanvittige kyllinge forbrug:

Jeg spiser ca. 200 gram kylling x 5 gange om ugen hvilket er ca. 1 kilo kylling om ugen. På årsbasis betyder dette så (lavt skønnet) at jeg i alt indtager i omegnen af 45 kilo kylling - bizart!
Da gennemsnits levealderen for danske mænd er ca. 76 år, betyder det at jeg i løbet af de næste 47 år af mit liv, vil indtage mere end 2 tons kylling hvis min nuværende kyllinge galskab fortsætter - kykyyyyyy!

Bottomline er... at jeg snart er begynder at gro fjer!

5 kommentarer:

Duder sagde ...

Jeg syntes du skal begynde at poste din bedste kyllingeretter. Kylling à la Optur :o)

/Nicolas

Kanonkuglen sagde ...

Ha haaa... ja jeg tror jeg begynder at blogge om mad istedet:-)!

Bakugan Rolf sagde ...

Spiser du økologiske kyllinger? Så prøv at regne ud hvor meget de to tons kylling vil koste dig over de næste mange år. Eller hvor meget du sparer ved at vælge kødet fra stakkels lemlæstede burhøns :-)

KMANN siger: sagde ...

Lars, hor mange kyllinger er det egentlig?

Kanonkuglen sagde ...

Hej Martin: Huha... en skræmmende tanke hvis man regner prisen ud:-)!

KMann: Jeg tror det svarer til et 400-500 kyllinger?