blog top

09 december 2007

"On the road again"...

De fleste har nok bemærket mit uvenskab med det danske klima, og for tiden må vi da også siges at være på kant med hinanden - intet julekort herfra!



Vejret gør for tiden skovkørsel til et umenneskeligt mudderhelvede, og landevejskørsel er for tiden heller ikke særlig appelerende... så i stedet har jeg rykket meget af min "fysiske udfoldelse" indendøre i form af spinning, styrketræning, løb og ironisk nok er jeg også blevet ganske glad for svømning - indendøre altså:-)!

Det vigtigste vinteren over er egentlig blot at træne kredsløbet og opbygge styrke, og for afvekslingens skyld er det meget rart også at lave noget andet. Senere når vejret finder sine bedre manérer frem igen, kan man så begynde at gøre træningen endnu mere cykel specifik igen. Har I gode forslag til træning, eller alternative trænings former så lad mig endelig høre...

Jeg nynner allerede "on the road again" og glæder mig til dage med tørvejr og sol...

7 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hmm... svømning, der er vidst ikke meget overførbarhed den vej (o; men, på IFI er det nu meget sjovt!
Prøv en dag med trailrunning, hvis du er til alm løb - så tag banen nordpå til favorit singletrack stedet og tag løbeskoene på og derud af... så småt som muligt (altå stierne) - det er federe end man lige regner med - evt med en camelpack på ryggen og så derud af (o;

Anja og Morten sagde ...

Hvis du foeler styrketraening kan vaere kedsommeligt og maaske ikke gavner vaegten, saa proev BodyPump!
Det lyder umidelbart lidt toeset kun at loefte 20 kg i squat i takt til musik, men goer det 100 gange uden pause, saa skal du nok faa sved paa panden. Holdet giver raastyrke, udholdenhed og gennemsnitspulsen er noget hoejere end man forestiller sig.
Klassen tager 60 minutter, du kommer hele kroppen igennem og vi lover dig, du er busted naar du kommer ud :-)
Tag det ROLIGT foerste gang.

Martin sagde ...

Prøv noget yoga :-)

Det hjælper også hvis man er lidt ked af at bo i det kolde nord... ren selvterapi og meditation ;-)

Kanonkuglen sagde ...

Köser: Nej du har ret i at der ikke er meget overførbarhed til cykling fra svømning, men mht. til kredsløbstrænning kan hjertet jo ikke kende forskel på om jeg sidder på en cykel eller plasker med høj puls i bassinet:-)!
Senere gør jeg selvfølgelig også træningen mere cykel specifik, således at næsten al træning foregår med cykelrelaterede bevægelsesmønstre:-)!

Iøvrigt en sjov ide med at prøve trailrunning... det må jeg prøve, lyder næsten som at køre på mtb bare uden mtb:-).

Anja & Morten: Det er måske ikke en så dum idé? Min kæreste ville sikkert synes det var sjovt hvis jeg gik til noget hun også synes om... det må også prøves:-)! Iøvrigt var der ikke noget med at du (Morten) også var instruktør i BodyPump?

Martin: Har faktisk prøvet noget lig yoga, og det var fantastisk afslappende og mentalt rensende... heller ikke en dårlig idé, bortset fra at jeg gerne vil prøve noget alternativ træning hvor kredsløbet belastes:-)!

Tak for de mange gode ideér...

Anonym sagde ...

He he... Skulle også bare drille lidt, hvis min indre fys. tager over er der også andre ting der er vigtigt: som stabilitet omkring Columna, samt overfladiske ryg musk.... der er svømning fatastisk!
Men som du siger - ganske korrekt... Hjertet ved jo ikke hvad du laver - blot at arb. kravene stigere!

(o;

ps... ellers har jeg hørt at Frishi løber med snesko om vinteren, så hvis du skal på skitur!!!

Kanonkuglen sagde ...

Köser: Intet problem... jeg opfattede det skam heller ikke som dril, men som en kløgtig idrætsmands betragtning:-)! For du har ret, det er ikke meget overførbarhed fra svømning til cykling... bortset fra kredsløbstræningen:-)...

Og ski... det ville være fantastisk med blonde skønmøer masserende mit sarte rokoko legeme til after skiing!

Anja og Morten sagde ...

Vi ville aldrig foreslaa noget vi ikke selv havde erfaring med :-)