blog top

20 december 2007

Fra riserbar til flatbar...

Jeg indrømmer... jeg er blevet flatbar mand!

Selvom jeg altid har kørt med riserbar og kun tilsneget har kørt med flatbar på min hardtail, så er jeg nu blevet 100% overbevist flatbar tilhænger. Derfor er min sidste cykelbastion (fully'en) nu også blevet udstyret med en laber FSA carbon flatbar!



Grunden til at det har krævet lidt tilvænning for mig, skal findes i at da riserbars er væsentlig bredere end flatbars har jeg altid haft en følelse af øget kontrol med cyklen, end ved at køre med flatbar... men man kan jo som bekendt vænne sig til meget. Siddepositionen med riserbar er også mere oprejst og derved skånsomt for ryggen (man blir' jo ældre), men det virker måske knapt så "race-effektivt" da man sidder meget oprejst - til gengæld giver en riserbar mere overskud på stejle nedkørsler og meget teknisk terræn!

Men nu er jeg altså blevet flatbar mand... og ja, jeg må også indrømme at en ekstra lille jule bonus ved flatbar er, at det rent faktisk ser ganske race-like og sexy ud:-)! Man har jo som bekendt et standpunkt til man tager et nyt...

4 kommentarer:

Köser sagde ...

ja, FSA ´en er et godt køb og som det eneste letvægt carboin styr - 60cm bredt fremfor de normale 58cm... så lidt bredde er der stadig (o;

Anonym sagde ...

og så det fedt at se på ;)

Morten Laursen sagde ...

....men hva ska man med det når man ligger hjemme og snuer????

:-)

Go jul derude!

Kanonkuglen sagde ...

Morten: Jeps... jeg ville så gerne ha' været med jer i skoven, men mit biologiske ur ville blive i sengen:-)!