blog top

27 april 2008

"You got the look"...

Efter jeg i hele min cykel "karriere" har været tilhænger og bruger af Crank Brothers Eggbeater pedaler, har jeg nu begået utroskab! Jeg har nemlig skiftet Eggbeateren ud med Looks nye MTB pedal, Quartz.


Looks nye Quartz pedaler...

Look Quartz er en letvægtpedal, der tilsyneladende minder meget om Time's ATAC pedaler. Quartz pedalen er både let og ganske billig, samt den har en større trædeflade end Eggbeateren, hvilket er nogle af årsagerne til jeg har valgt at skifte.
På min sædvanlige søndagstræning i dag var det så første gang jeg prøvede de nye pedaler og som med alt nyt, kræver det lige lidt tilvænning. Især skal jeg vænne mig til at de nye pedaler kun har to "click-in" sider, i modsætning til Crank Brothers Eggbeaters fire sider.

Men det har jeg forhåbentlig vænnet mig til inden jeg deltager i soloklassen i Hustlernes H12 løb næste weekend:-)?

Nu har jeg så et sæt Eggbeater 3Ti (fra maj 2006) og et sæt Eggbeater 4Ti (fra juni 2007) til salg, hvis nogen skulle være interesseret.


Testing - testing...

10 kommentarer:

Anja og Morten sagde ...

Det er altid en kunst at finde på en god overskrift... den der er lige i øjet.

Hvad skal de koste? Kunne godt bruge det ene sæt.

Kanonkuglen sagde ...

Hej Morten... ja ikk'. Faktisk er det en prince sang:-)!
Har sendt dig en mail om pedalerne.

Martin sagde ...

Hvordan var de at køre med..

Kunne forestille mig man sidder noget bedre fast end på eggebeateren..

Salut´

M

Kanonkuglen sagde ...

Hej Martin: Ja... det er det jeg har savnet en mere landevejs-agtig fasthed og en større trædeflade:-)! Jeg synes at de var fine, jeg skal dog lige vende mig til dem, men indtil videre er de OK:-)!

Kris sagde ...

Jeg kunne godt bruge det resterende sæt.
Send eventuelt en mail med pris, og billeder til master_kris_6@hotmail.com

/Kris

Kanonkuglen sagde ...

Hej Kris... pedalerne er reserverede, hvis køberen springer vender jeg tilbage:-)!

Kris sagde ...

Det er bare iorden...
:-)

KMANN siger: sagde ...

Næste gang vi mødes på en hemmelig mission i storbyens smalle gyder, må vi udveksle microfilm og erfaringer om dine nye pedalers anvendelighed ;-)

Morten Laursen sagde ...

Yes, Dr. Gøjser, vi vil ha' updates på de pedaler - er de bedre end Time's?

Ses på sporet - Morten

Kanonkuglen sagde ...

Hej Morten... UPDATEN er at de fungerer godt, de er meget stramme og der er meget lidt float, hvilket jeg godt kan li'. Jeg har dog aldrig prøvet TIME's pedaler, så jeg kan ikke sige om de er bedre end dem:-)!