blog top

22 november 2007

"Eggbeaters" eller "Shoe-Eaters"...

Jeg har et forslag! Jeg foreslår at Crank Brothers omdøber deres fantastiske Eggbeater pedal til "Shoe-Eater" istedet! For snart har de spist så meget af bunden på mine kun et år gamle SIDI mtb sko, at skoene rasler rundt i pedalbøjlen og gør det svært at sidde tilstrækkeligt fastspændt - øv! Kender I andre til dette specielle Eggbeater sål-spiser problem?

Men jeg kunne jo også betragte det således, at det kunne være en undskyldning til at købe et par nye sko... hmmmm jah måske ikke så dumt:-)!

9 kommentarer:

Henrik sagde ...

Hej

Når man køber klamper kommer der nogle små plastic plader som man sætter mellem klampe og sko. Jeg har altid brugt disse plader og sled mig igennem 2½ sæt klamper på mine gamle specialized sko uden det kunne ses på dem. Skoene gav dog op af andre årsager :-).

simon sagde ...

Har det samme problem m egg beaters og har heller ikke brugt plasticpladerne :-( - når det er sagt synes jeg dog det er et rigig godt design pga det er så simpelt.
Spm: hvorfor solgte du dine ergon grips og hvorfor (ser det ud til?) at du kun kører hardtail pt?

Steen Go'e Ben sagde ...

Jeps Lars, brug den lille plactic-spacer der følger med, mine 3 par mtb sko har alle den monteret, uden problemer, selv de nye carbonsko har intet problem med at pedalen gnaver...

Ellers må du lade være med at træde alle de watt, Cipollini ;o)

Steen.

Kanonkuglen sagde ...

Tak for kommentarerne alle... desværre skulle jeg have brugt de plasticstykker, har dog aldrig skænket dem en tanke. Jeg troede egentlig blot at de skulle bruges hvis man ville have bedre grib i bunden af skoen fordi du har små spidser på:-)!

Og ja Steen... jeg tror også det er fordi jeg træder alle de watt, at min sko bliver spist:-)!

Simon: En kvik læser som har bemærket at jeg ikke har kørt på min fully i et stykke tid:-)! Jeg kører primært hardtail i den "våde" tid, for at skåne min fully, og fordi at når det er så smattet, så føles det sgu næsten som at køre fully alligevel! En hardtail er også lidt nemmere at rengøre i denne tid.

Iøvrigt solgte jeg mine ergon grips (selvom de faktisk var ret fede), fordi jeg synes de så frygtelige ud på et riser styr - men fedt til lange distancer!

Unknown sagde ...

Køb Time og kom over det problemos Opturspjort :o)

//morten

Steen Go'e Ben sagde ...

Køb nogle ordentlige sko, de der italienske balletbøssesko er jo for kvinder med lange klove ;o)

Steen.

Kanonkuglen sagde ...

Hej Morten... godt at se dig på bloggen:-)! TIME... det er sgu ikke lige mig, de er "tunge", ikke de mest velegnede i mudrede forhold, da mudclearance synes dårlig:-)! Men ellers tak for råddet... vi ses!
Hvordan gik det med RUSH'en?

Steen: YES YES... du ved jeg elsker Palermo-looket:-)!

Olle sagde ...

Lars jeg kan nu sige: nej, nej og nej! Det med mudclearance kan du ikke bruge mod TIME. Jeg har virkelig givet dem smadder og har aldrig (som i aldrig) haft indstigningsproblemer med dem. Sammenlignet med mine spd'er er forskellen som nat og dag.

Læs mit følelsesladede indlæg på boardet om mine TIME pedaler

290g pr. par for et par TI Carbon, det er sgu da ikke så galt...

Kanonkuglen sagde ...

Hej Olle... OK OK OK:-)! Jeg bøjer mig for dine argumenter og siger ikke mere om TIME:-)! Men de er stadig 120 gram tungere end piskeriset:-)! Vi ses snart...