blog top

11 november 2007

Kulde, mudder og sol...

I dag var jeg tre super gode timer i skoven og på trods af mudder i generøse mængder, og en fordømt kulde der synes at forfølge mig hvorend jeg færdes, så var solen helt fremme og i absolut storform.



Skoven er på denne årstid fantastisk smuk (bemærk det sentimentale twist), og man er næsten et skarn når man bare høvler prustende gennem skoven med duggede briller og musik bankende i ørene!
Men det må siges at være fantastisk at dyrke en sport som forener smukke omgivelser og fysisk aktivitet - Wuhuu jeg er blandt de heldige! I dag var iøvrigt også dagen hvor årets første SlushCup blev kørt.




Nå, men til sagen Hr. Kanonkuglen! Da jeg forsøger at følge en træningsplan (bemærk igen her "at jeg forsøger"), var det derfor vigtig at jeg idag holdt lidt igen med intensitets-niveauet, hvilket er helt ekstremt svært!

Mange kan sikkert også genkende at man ofte har en tendens til at gi' "for meget gas" eller køre "flat out", selvom man ved at man burde holde lidt igen. Ofte tror jeg at det skyldes at man gerne vil have en fornemmelse af at have trænet og gerne at man har trænet rigtig hårdt?

Men for tiden dikterer min plan, at jeg forsøger at holde det meste af min intensitetsniveau under syre-grænsen. Det er selvfølgelig umuligt ikke lige at snuse til, eller overskride grænsen en enkelt gang imellem (bla. til spinning), men blot hovedparten af træningen foregår under syre-grænsen, er jeg for tiden på rette spor.




Nu ville det naturlige spørgsmål fra de fleste læsere så være, hvorfor jeg forsøger at følge en plan?
Til hvilket jeg ganske nemt kan svare: at jeg endnu engang vil forsøge at deltage i soloklassen ved Nordic24 i 2008. Jeg forsøgte i år, men desværre fik vejrguderne sat mig skakmat, de lømler - - se tidligere indlæg her.



I morgen starter jeg på mit studie igen efter 3 ugers eksamens pause. Det gode ved at starte igen er selvfølgelig at det bliver fedt at komme igang igen og videre med nye fag og udfordringer. Det dårlige er, at jeg skal møde kl. 8 hver dag, hvilket bliver et mareridt i vintermånederne:-)!

Men nu vil jeg bruge resten af søndagens ulvetime på at sætte mig til bøgerne og "krumme nakken" som min Mormor på sin upædagogiske måde ville sige...

2 kommentarer:

J. Regin sagde ...

Halløj Gøjser - godt at høre, at du revancherer i soloklassen til Nordic24 2008. Men det er godt nok tidligt du starter træningen!

Nå, men jeg må vel bare gøre som Rolf S., og tage kampen op på ren vilje og talent =: )

Kanonkuglen sagde ...

Hej Jesper:-)!
Jepper er det ikke rart at høre, at dette års mudderhelvede ikke får det sidste ord?
Og YES SIR, jeg starter tidligt med træningen... men som jeg også skrev så "forsøger jeg at følge en plan",
dvs. jeg ikke altid kan holde den, så min kalkyle var at hvis jeg derfor starter nu, så når jeg alligevel at få trænet det jeg skal - smart ikk':-)!
Men det kunne jo være at jeg også som Rolf skulle ta' kampen op på vilje (læs doping) og talent (læs dr. preparatori)...