blog top

09 oktober 2007

Eksplosion i blog-Land...

Hvor er det super fedt, at siden jeg i foråret startede min cykel-blog, bliver der konstant ved med at dukke flere og flere nye danske cykel-blogs op i web-landskabet! For hvem er ikke en sucker for at læse om andres cykel oplevelser, gear og røverhistorier frisk fra løgnhalsen:-)! Så keep up the good work derude i blog-land.
Post gerne hvis du kender nogle gode danske cykel blogs derude. Af anbefalelsesværdige danske blogs er:

Dennis Ritter
Steen Go'e Ben
Jacob Lohmann
HamDerRegin
Singlespeed
Mette Høgsberg
Krusty
Magnus Brinch
Mikkel B. Nørgaard
Diana Bräelye
Cykelhviskeren
Jacob Lauritsen
Hanne Panduro
Marie Kunst
TusindSmil
Henrik Bunde
Anne-Mette Nørgaard
Sandra Dolcerocca

12 kommentarer:

Anonym sagde ...

..ja, super fedt og sjov læsning, lad os håbe, at der kommer flere til...bl.a. på mountainbike klub
Vejle er nogle gode blogs også. Claus Vesterlund har bl.a. tips og fif, som er god læsning. Hilsen Diana

Per L Johansen sagde ...

så er der jo også http://teamsologsommer.blogspot.com, men om den ligefrem er god og interessant, er jeg lidt inhabil i at vurdere ;-)

Kanonkuglen sagde ...

Hej Diana: Tak for kommentaren... jeg kigger lige forbi Vesterlund side, dejligt at du også er kommet på bloggen:-)!

Hej Per: Dejligt at se endnu en blog... jeg kendt faktisk ikke din blog, men umiddelbart ser det rigtig godt ud - keep up:-)!

Kanonkuglen sagde ...

Hej igen Diana... har lige set på Klaus V.'s side... og den kan vist ikke karakteriseres som en blog, da den ikke er opdateret længe, hvilket jo er pointen med en "web-log":-)! Så Klaus han må stramme sig lige så meget an, som han gør på biken for at kunne kalde sin side for en blog:-)!

Anders sagde ...

Fint med sådan en lille opdate.

Det er interessant læsning og forskellige kommunikationsblogs som overskrift.dk og hovedetpaabloggen.dk bruger jo meget det med at gøre status over blogosfærens omfang og tilstand. Så lad os bare få vores niche med her.

Blogs i det hele taget er jo eksploderet, først i udlandet og nu herhjemme, hvor alle medier med respekt for sig selv forsøger at indkorporere blogs.

Jeg kan se at en stor del har kastet sig over Blogger, hvilket jo er interessant. Jeg en en ubeviselig konspirationsteori om at Google er særligt venlig overfor Blogger, pga ejerskabet. Da Krusty gik fra en Wordpressbaseret blog til Blogger fik vi pludseligt langt flere googlebots på besøg.

Steen Go'e Ben sagde ...

"Intet er jo for småt eller u-interessant, til at blive lagt online på nettet!"... skrev jeg vist i mit første blog indlæg!

Fordelen ved at catche op på klubvenner og familiens gøren og laden via blogs, er jo at man bare kan sige; "Det har jeg læst på din blog..." så er den skid slået ;o)

Syntes dog vi mangler nogle flere blogs fra de danske drenge i udlandet, bla. gad jeg godt læse om Peter Riis Andersens forberedelser, det tror jeg kunne være superfedt at følge med i... ;o)

Steen.

Kanonkuglen sagde ...

Anders: YES jeg tror du har helt rat omkring Googles favorisering af Blogger... Google som engang havde "street credit" fordi de var nogle af pionererne, er nu ved at udvikle sig al'a Microsoft:-)!

Kanonkuglen sagde ...

Hej Stoney... ja det er fedt at kunne følge med i folks liv via bloggen, men også en super platform at formidle og fortælle historer man normalt ikke ville have lejlighed til at fortælle:-)!
Iøvrigt har jeg personligt talt med Peter Riis omkirng det at have en webside/blog, det ville jo være super spændende for os dødelige at følge med i hans liv/træning og planlægning.
Man han mente, at hvis han skulle have en website/blog, så skulle den også opdateres mere end een gang hver anden måned, og det var han sikker på at han ikke ville få gjort, hans energi skal heler ikke forstyrres af dårlig samvittighed overfor en blog eller website:-)!

Steen Go'e Ben sagde ...

Arhh Come on, jeg har hørt værre bortforklaringer end den, men hvor meget tid tager et ugentlig indlæg eller to, en times tid... max!

Det burde Peter jo kunne presse ind, samtidig med en tur i sofahjørnet, påmonteret Compex'en efter træning og en High5 i flaben ;o)

Steen.

Kanonkuglen sagde ...

Ha haaaa... Stoney:-)! Jamen det synes jeg du skal ringe til Peter og sige... Kom nu Peter for satan da'!

Steen Go'e Ben sagde ...

Helt seriøst!

Hvor svært kan det være, i forvejen skriver Peter jo indlæg til Cykelmagasinet, men det udkommer jo som vinden den blæser, og jeg ville da hellere ha' et enkelt ugentlig indlæg fra Petterdrengens side, på en blog, end de dere iøvrigt gode skriverier fra hans side, i det der blad!

Jeg sender ham sgu en sms... så må han bare komme op i omdrejninger ;o)

Kanonkuglen sagde ...

Go' ide Steen...:-)! Vi ses dit gamle røver-hul!