blog top

29 oktober 2007

Flex, baby flex...

Efteråret og vinteren er jo en træningsklassiker, hvor man i ro og mag kan træne sine svage sider og b.la. arbejde med at forebygge skader som man oplever hyppig tendens til. Og jeps, jeg tilslutter mig også køen af cykelryttere som vinteren over har lidt at arbejde med.



En af de ting som jeg især skal arbejde med, er at øge min smidighed vha. diverse øvelser. Jeg tog en smidighedstest ved studiestart, og som en af de meget få scorede jeg bundkarakter... altså anti-smidig, og rigid som en frossen egetræsplanke! Især omkring achillessenen har jeg oplevet en del problemer som især relaterer sig til mangel på smidighed, og som derfor nemt overbelastes og forårsager ømhed.

Næste år regner jeg så med at være smidig som et otte-årigt kinesisk cirkusbarn - Så smidighed "here we come"!

3 kommentarer:

simon sagde ...

Hvad er så den magiske kur mod stivhed? Er det noget der kun kan købes i TV-Shop? ;-)

Kanonkuglen sagde ...

Hej Simon... Yeeeees TV-Shop er et hit! Hvem husker ikke klassikere som "Flying Lure" og "Abdominizer":-)!

Min "magiske" kur består egentlig blot af at intensivere afspændings- og udstrækningsøvelser. Der findes også en række øvelser som bærer præg af træning, som man kan bruge... jeg blev introduceret til en række øvelser da jeg startede idrætstudiet, så nu skal jeg lige refreshe dem:-)!
En øvelse til som f.eks. afhjælper betændelse i A-senen (hvillet jeg lider meget af) og hjælper på smidigheden kunne f.eks. være denne, ellers er der lidt info om A-skader Her!
Da jeg startede på idrætsstudiet brugte vi også tid

Kanonkuglen sagde ...

Manglede så lige at færdiggøre indlægget inden jeg postede det:-)! Men jeg var i gang med at sige:
Da jeg startede på idrætsstudiet brugte vi også tid på og blev introduceret til nogle grundlæggende smidighedsøvelser - dem skal jeg så lige refreshe:-)! Som jeg sjovt nok også skrev tidligere i min kommentar... her går det godt:-)!