blog top

01 oktober 2007

Nr. 142 - D.N.F...

D.N.F. - Did not finish!
Yes sir... i bedste Formel 1 jargon kan jeg med stolthed notere endnu en fiasko under bæltet ved pløre-helvedet i nord:-)! Det er bestemt som om en elemeternes regn-kulde-mudderforbandelse hviler over mig...


Find Holger...

Men inden alt gik helt skævt, og jeg stod klar ved starten, var jeg super tændt og klar... Forberedt og topklar som en anden Udo Bölts til at "æde mig selv som en so" igennem de 103 km Hillerød terræn. Da starten gik, blev der gået max til stålet i hele feltet, alle gav fuld gas i forsøget på at kravle op gennem feltet, inden vi ramte de første skovstier. Jeg kravlede også stille og roligt op og fandt en god gruppe at ligge med. Som også Hustlernes gentleman extraordinaire, Jacob Lohmann har bemærket på sin blog, så var jeg blevet lovet grustier og kun få singletracks, derfor var mit setup også helt i skoven, så at sige:-)!


Kort efter starten med super ben og top motiveret!

Kort efter starten begyndte det "gud hjælpe mig" atter at regne, efter det dagene forinden også havde regnet, men hvad ka' jeg efterhånden forvente, når jeg stiller til start:-)! Efter den første time var jeg fuldstændig gennemblødt af skovbundspløre og regnvejr, og på trods af høj puls var jeg iskold, på grænsen til hypotermi! Efter ca. to timer begyndte jeg at få voldsomme kramper i læggene og bagsiden af lårene... Kombinationen af hård fysisk aktivitet og kropsnedkøling er bestemt ikke en anbefalelsesværdig eller behagelig cocktail.

Efter knap tre timer var mine kramper så voldsomme og chainsucken ude af kontrol, at blot at rulle tilbage til starten blev en udfordring. Normalt er krampe ellers ikke noget, jeg døjer med, i så fald kan jeg kontrollere det, hvilket bare gjorde gårsdagens oplevelse endnu mere bizar og atypisk! Men tilbage ved starten erfarede jeg, at jeg dog ikke var den eneste, som havde døjet med kuldekramper. Jeg bliver da også mobbet blandt klubkammerater, med "mit kulde-problem" - ik' Steen:-)?


Gennemblødt i plørehelvedet

Der er altså to elementer, som jeg bare ikke kan besejre - vand og kulde! Jeg tror derfor, at mit optimale fysiske performance setup er 25 grader, solskin og ingen vind - altså løb sydpå! Set i bagklogskabens mudrede vandpytter så tror jeg også, at jeg skulle ha' valgt at køre "fully" istedet for hardtail... det havde øget komforten betydeligt og givet mig knap så øm en lænd i dag:-)!

En sidste ting, som har pisset mig lidt af, det er prisen på mellem 350-500 kr. for at deltage i Hillerød Marathon! Prisen og deltager-antallet taget i betragtning, så var arrangementets niveau (depoterne, madteltet, præmierne, informationen på stævnepladsen osv.) slet ikke godt nok set i forhold prisen på løb som Nordic24 og Dusctuppen.
Det lugter langt væk af at skumme nogle dollars, så jeg mener bestemt, at arrangøren Øbro cykler må oppe sig lidt til næste års arrangement!


Kanonkuglen og Steen Go'e Ben i færd med at spise sig til en mave-fibersprængning


DMK's Miss Bryggen tog en podieplads - bemærk Jydens appetit!


To Cannondales - kønne som danske sommerpiger

3 kommentarer:

Steen Go'e Ben sagde ...

Lars, din dejlige dreng!

Jeg er sgu ked af at du trak endnu en nitte i det her løb, det er trist at udgå pga. den slags problemer du løber ind i, jeg lover dig hermed, at når Gutelegszky Racing til foråret får sin en Transporter-van med kaffemaskine og klima-anlæg, så er du inviteret med sydpå til et marathon-løb under sydens sol... jeg skal se hvad jeg kan finde af spændende løb i 2008 ;o)

Krams fra Onkel Stone!

J-Lo sagde ...

Samme nedtursoplevelse som jeg.... Meeeen, det var sku hyggeligt at hænge med de grønne og de blå - tak!

J-Lo

Anonym sagde ...

Fedt indlæg!

Lars hvis du vil ud at køre med Pist'ase Bike så kan du få mit gavekort, der er sikkert mere varme i Frankrig - mon ikke?

Hyggeligt at Mutti var med i Hillerød.

Og så kunne du godt ha' skrevet "Se jydernes appetit", jeg kørte også ned i stride strømme!