blog top

06 oktober 2007

Et mindre Lefty mirakel...

I går foretog jeg en mindre omgang service på min Lefty 110 Carbon forgaffel. Alt blev smurt og "oil-flushed" for grus og andet skidt i gaflen, og "splitte mine bramsejl" hvor var der meget skidt gemt efter sommerens mudder-eskapader.



Men det bedste var at få fyldt ny olie på gaflen. Der var en smule luft i dæmperkammeret, hvilket jeg både kunne høre og mærke.
Jeg valgte istedet for Cannondales standard valg af olie-viskositet, at hælde en fyldere 10wt olie på. Og "for satan da" en kæmpe forskel... aldrig har jeg oplevet en 1200 grams forgaffel være plush som en Fox downhill forgaffel... det er sgu et mindre Lefty mirakel:-)!

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Er Lefty i sig selv ikke et mirakel? Det synes jeg. Det er en totalt sej opfindelse.

Og næste gang, så smid noget Jydefedt i din gaffel, det tror jeg vil køre dejligt.