blog top

22 oktober 2007

En bid af det store æble...

Jepper... hvis du undrer dig over hvorfor Kanonkuglen ikke har været aktiv på på bloggen den sidste uges tid, så er forklaringen ganske enkel, jeg har nemlig været en uge i det "Store Æble"... New York City!


New Yorker... yes sir!


Brooklyn Bridge...

Uspoleret af storbyens synd, var det såmænd også min jomfru tur til staterne... eller som jeg efterhånden utallige gange har hørt New York'erne vrænge når jeg erkendte at det var mit første visit i byen "Ohhhhh... first timer, haah"! Men det har været en helt fantastisk spændende uge i en by som flyder helt vildt af energi, kreativitet, mangfoldighed og BIG-dollars.


Katz Deli, en rigtig New Yorker specialitet...


Totalt "too much" amerikaner style...

Jeg må dog også lige tilstå, at alle mine gode intentioner hjemmefra om at forsøge at holde en forholdsvis god og lødig kost fuldstændig er slået fejl! Mit blod har efterhånden forvandlet sig til en gelé-agtig blanding af fedt og sukker! Amerikanerne kan skam heller ikke siges at være kulinarisk veludviklede, snarere er det portionernes størrelse og prisen på måltidet der tæller - til gengæld er New York'erne ultroligt venlige, mine fordomme gik på at de var Paris'er arogante!


Yes, se bare hvor min asparges kulør blender med street mileu'et...

Men som et resultat af en den sidste periodes udskejelser, har jeg også fuldstændig tabt trænings-momentet, og turen her til New York hjalp bestemt heller ikke på det, så jeg frygter ærlig talt at hoppe på cyklen igen eller vægten for den sags skyld! Huhaaaa... det bliver ikke kønt, så gælder det om at snige sig afsted i vaskeægte Michael Rasmussen style... "Men in Black"!


Udsynet fra Manhatten mod New Jersey...

Men hvad har jeg så oplevet i N.Y... jeg vil spare jer for en længere smøre og istedet svare, "en masse"... Uptown, Downtown, Brooklyn, ChinaTown, SoHo, kultur, shopping, Apple shoppen, Central Park, hvide, kinesere, sorte, asiatere, arabere, latinos osv. Jeg fik også lige lejlighed til at smutte forbi Sid's Bikes, den lækreste bikeshop jeg længe har set - Cannondalers off course:-)!


SID's BIkes, en super lækker shop...


En Taurine i vinduet...


En custompainted System 6 i til SIDs Bikes eget team...

Selvfølgelig blev der også shoppet, i alt endte vi tre personer som var afsted sammen med 22 par sko, hvoraf jeg stod for de fem par... I kan således nok gætte jer til at mine to andre rejsekumpaner må have været af det kvindelige køn!


5 par sko... det nærmer sig jo det kvindagtige!

Men det var alt for nu, jeg er træt og der venter et par skriftlige opgaver som skal skrives inden fredag...


N.Y. street style wieners og pretzels...


Klassisk storby med damp op fra kloaksystemet...


Central Park er stedet der fyres kalorier af og flirtes...


Udsigten fra Empire State Building...


N.Y. by night...


På tur over Brooklyn Bridge...


Bygningen i N.Y. alle turister kender...


Times Square... et strøg-helvede uden lige!


Udsigten fra en Boeing 747'er over atlanten...

5 kommentarer:

Steen Go'e Ben sagde ...

Velkommen hjem Lars & Mutti, det ser ud som om det var en vellykket tur til NY; Gotta love that town, ikk ;o)

Steen.

J-Lo sagde ...

Min fav. by. Har arbejdet der i et par år, men har ikke været der siden 2002, så det trækker i de gamle bener... turen er bestilt, og jeg tager biken med til sommer, det bliver fantastico!

J. Regin sagde ...

Velkommen tilbage til Københavns Manhattan! Jeg syntes nu ellers nok 5 par sko er rigeligt ... på grænsen til det androgyne :-)

Men du har vel brug for dem til, at henslæbe dit nu plus-size luksus legeme i lærdommens lange haller ...

Kanonkuglen sagde ...

Tak for kommentarerne... og jeps Jesper, med de ekstra kilo jeg har taget på, slider jeg 5 sko op inden jul:-)!

Anonym sagde ...

Fantastisk. Var det ikke bare vildt og er du ikke allerede klar til at tage afsted igen.

Sidst jeg tog derfra og min storebror sagde "nu er vi ude af Manhatten" var jeg lige ved at kaste mig ned i bunden af bilen og råbe - VEND OM!

Det er den sejeste by. Jeg skal helt klart derover igen igen igen!

Godt at du er tilbage på Bloggen.