blog top

14 oktober 2007

Køer og crack...

Ja, selvom man ikke skulle tro det, så er kemikalie-øen Amager ikke kun storby-ludere, driveby shootings og crackhuler!

Faktisk er Amager ren biedermeier idyl... så meget at en enhver DF'er ville få let til rød-hvide tårer, hvis de så alle de små hvidkalkede bondegårde, sort brogede køer og hejste dannebrogsflag. Og den ville gå helt af på hele DF toppen, ved sundet omkring dragør... en sand omgang nationalromantisk fisker-pladder-idyl!
Her et par billeder fra en søndagens tur rundt på Amager... ikke så meget som en stigning i miles omkreds!







15 kommentarer:

Anonym sagde ...

hej Lars
læser din blog ofte, spændende læsning..
kører selv ud fra valby og gir den ofte gas i fælleden/kongelunden.
Skal du ha en stigning eller 2 kan jeg anbefale motervejsbroen mod avedøre... udemærket til et par powerintervaler. Du kan seføli også gå helt outlaw og prøve tunnelen mod broderlandet...
hilsner fra 2500

Kanonkuglen sagde ...

Hej Anonyme:-)!
Jepper det er også noget nær det eneste sted her på kemikalie-helvedet hvor man kan rive-lungerne helt op i struben:-)! Kører faktisk af og til op og ned i intervaller ved Sjællandsbroen... Outlaw mod Sverige må blive '08 projekt:-)!

Steen Go'e Ben sagde ...

Hehe... ren DF idyl, ja man får sådan nogle sære trækninger i højre-armen, såsnart man nærmer sig Dragør og Karen Espersens hjem, jeg får tit lyst til at heile af en Jersey-ko og citere replikker fra en Morten Korch film ;o)

Kanonkuglen sagde ...

Hej Steen... yes yes, højre arm bliver helt ustyrlig:-)! Arh det' gas:-)!

Martin sagde ...

Hej Lars, fed blog du har dig.. flot opsat, er tit forbi.
Køre selv mtb for hustlerne og er bosat på amager, kender en del fede tracks og en enkelt stigning eller 2.. Der er faktisk ok at køre på islands brygge siden af fælleden, ellers er der jo altid amar´classic ruten. Vil med glæde agere guide i mit "hood" en dag ved lejlighed..

Hilsen Martin

Anonym sagde ...

....der er en blotter på Islands Brygge siden, også kaldet Amager Fælled... :-( :-( men indtil nu, er det kun kvindelige kondiløbere, som blotteren jagter...og en mtb er jo hurtig.. God tur, og hold øje...cottencoat og joggingsko ellers nøgen :-)

Anonym sagde ...

jeg vil gerne med på sightseeing.
singeltracks & blottere, Ama'r har jo det hele...
Jeg kører ikke forfærdeligt stærkt,
men kører til gengæld på ren vilje og gamle Alu-rør.
Klein årgang 98
see yaa
anonym aka. 2500 valby

Kanonkuglen sagde ...

Hej Martin: Tak for kommentaren... og jeg vil med glæde tage i mod dit tilbud:-)!

Hej Diana: Intet problem omkring den blotter for det er mig, og jeg kan jo ikke både blotte mig samdigig med at jeg cykler... eller ka' jeg?

Anonym: Du har ret... Amager har det hele og du er meget velkommen med rundt på Amager... vi kan jo snart starte et helt tog der drøner Amager i smadder! Efterhånden er både Miss Bryggen, Kanonkuglen, Go'e Ben, Martin R. og Anonym klar på Amager:-)!

Morten Laursen sagde ...

Hej Lars og I andre
Jeg vil også gerne vises rundt på Amager. Jeg har aldrig set en ko, men ved allerede at de har fire tissemænd.
Hvornår ska det være?
evt. morten(AAAAAT)weihe-laursen.dk

Kanonkuglen sagde ...

Hej Morten... du er bestemt også velkommen på Kemikalie-øen:-)! Lad os finde en dag hvor det passer de fleste...

Martin sagde ...

Det lyder sgu fedt.. Det er næsten fedest hvis det er noget weekend, så er der ikke rigtig noget mørke begrænsning. Jeg kan da godt være lidt frisk på noget lørdag formiddag måske, men lad mig lige tjekke med hende der bestemmer før jeg lover for meget :-)

Ses

Anonym sagde ...

jeg er desværre først klar næste lørdag d.27
der er jeg tilgengæld også topklar....!!!
passer det overhovedet nogle af jer.??
ses der
2500

Morten Laursen sagde ...

Lørdag formiddag er fino herfra, vejret bliver jo kanones. Ellers er der basis for en tur i skoven? Var ude med lygten igår og fik blod på tanden (og et træ i knolden). Hva siger I til det? Jeg vil osse gerne lære om det fede ved en et-bener....?

Kanonkuglen sagde ...

Hej Alle... jeg er også først frisk på en tur fra næste uge, da jeg ikke kan før:-)!

Martin sagde ...

Jeg dur ikke nu på lørdag.. Lad os prøve d. 27.. Hva sir i?