blog top

22 juni 2008

"Intet er så skidt, at det ikke er godt for noget"... siges der!

Regningen fra en fantastisk forsommer har vi i Danmark de sidste 14 dages tid, måtte tilbage betale med overskyet og kedeligt byge vejr... "det æ' bare træls" som de ville sige i skønne Jylland hvor min kæreste stammer fra.

Ligeledes har jeg selv måtte betale regningen for 14 dage med for lidt træning og for dårlig ernæring, pga. studieaktiviteter, lidt stress og dårlige undskyldninger. Min relativt ringe indsats ved Nordic24, som var den cykelevent jeg havde glædet mig allermest til i 2008, var også lidt af et antiklimaks som jeg kun har mig selv at bebrejde for - bekendelserne står nærmest i kø!



Men selv dårligt sommervejr og et formdyk, skal ikke stoppe en kuldeskræmt roleur fra at komme op på hesten igen. Således har jeg de sidste par dage fået godt gang i træningen igen, genfundet motivationen og glæder mig nu bare til en lang sommerferie på cyklen og til at blive far til august.



Min knap 3,5 timers trænings tur søndag morgen, viste sig også at være lidt af en prøvelse. Udover en støvregn søndag morgen kom jeg meget klodset afsted uden hverken at have noget at spise undervejs eller lidt energi i drikkedunkene. Jeg endte derfor med mere end 30 km hjem, at lave en klassisk "begynder fejl". Jeg gik nemlig rigtig kold, med den helt store svedtur og rystelser - totalt amatøragtigt og lidt komisk!

Heldigvis fandt jeg efter 20 minutters "kold tyrker" en lille bager, hvor jeg fik provianteret grovboller og en cacao. Jeg var derefter, på nødbenzin, i stand med til at cykle hjem til øen igen. Desværre punkterede jeg på hjemturen også for første gang i evigheder - typisk at det lige skulle ske på en allerede uheldsramt dag:-)!



Men på trods af en lidt drillesyg søndags træning, så er der masser at glæde sig over resten af dagen. For mens det regner udenfor, er jeg indendøre og kan nyde Formel 1 og VM i mountainbike (med Fuglsang og Riis) på TV2 - fantastisk!

Så tilsyndeladende er intet er så skidt, at det ikke er godt for noget...

7 kommentarer:

El Diablo sagde ...

Hej Lars, jeg ser du har de hardcore vinterbukser fra Assos på; du må virkelig være hårdt ramt mht. årstiden lunefulde vejr...
Synd du ikke fuldførte din 24T - jeg er sikker på du ville havde gjort det godt:-)Jeg selv fik flashed min nye Hoodie fra Team Lefty til 24T og stødte ind i Kmann på den baggrund, kørte selv en god 24T, nr 30 på et 4 mands hold; næste år vil jeg prøve lykken som solo, måske vi skulle lave en Team Lefty lejr?
Hilsen Lars

Kanonkuglen sagde ...

Hej Lars... ja så kender I mig med vinterbukser i juni måned. Det småregnede og var småkoldt i dag, derfor måtte jeg ty til disse ekstremer:-)!

Og ja... super ærgerligt med Nordic, men sådan kan det jo gå for en storby roleur i dårligt vejr. Omkring Team Lefty lejr er det en super idé, medmindre vi hver især kører på andre hold, så bliver det jo lidt besværgerligt. Men ellers er jeg helt frisk.

J. Regin sagde ...

Gøjseren kører da solo igen til næste år, eller endnu bedre, i Beder til september! Nåja, det kolliderer måske en anelse med dit formerings-projekt ;-)
Og ja, så kender vi dig igen - i vinterbuksen i juni. Hvor mange af dem har du så på i januar? heh.

Henrik Bunde sagde ...

en ægte roleur giver aldrig op - og nyder at gå sukkerkold:-/ Op på hesten igen med 24 timer - vi må snart igang med landevejsture med mængde fokus de næste uger - så bliver du også klar til fødslen uden at du besvimer under besøget ved Dr. birth :-) Konen vil vel have du i tour form inden August.

Kanonkuglen sagde ...

Ha haaaaa... ja Henrik en ægte Roleur han kører da kold med vilje og nyder det tilmed - det er det bedste jeg længe har hørt:-)!

Og ja... jeg vil gerne tage dig op på dit tilbud, dog skal jeg lige igang igen, så jeg ikke bliver smidt for hurtigt. Så efter min ferie (hvor cyklen da skal med), så skriver jeg til dig...

Anonym sagde ...

Tak for tippet om MTB verdensmesterskab i Italien på TV2. Det havde jeg glemt. Det var sjov at se noget mtb i fjernsyn for en gangs skyld.
Hilsen
Javier

Kanonkuglen sagde ...

Super...:-)!