blog top

15 januar 2009

Prinsen på den hvide pedal...

Ja, så udgyder jeg endnu et indlæg i kategorien "let underholdning". For her i en tid hvor kulden har bidt sig fast i DK, er det jo oplagt at sidde foran skærmen med kaffen klar og kringle til og blot lade sig underholde.

Dagens lille indlæg handler såmænd om noget så banalt som pedaler. Efter ca. 6 måneders prøvetid, er jeg faktisk blevet meget glad for at være skiftet fra super dyre og lirede Crank Brothers Eegbeater pedaler, til den latterligt billige Look pedal - Quartz.


Look Quartz pedaler...

Det som især har været vigtige kriterier for mig, har primært været fire ting:
1. Jeg ville gerne sidde bedre fast i pedalerne end jeg gjorde med Eegbeater pedalen.
2. Større trædeflade.
3. Pedalen ikke må være alt for tung.
4. Jeg er blevet for gammel (eller klog), til at give næsten tretusinde kroner for et sæt lirede pedaler, så den skal ikke være for dyr:-)!

Look Quart pedalen opfylder alle mine kriterier og det allermest utrolige er egentlig prisen, på omkring latterlige 330 kr. hos CRC for den billigeste udgave og knap 1.300 kr. hvis man flotter sig og køber den dyre udgave.

Jeg har således netop erhvervet mig et endnu et sæt, den billige udgave forståes, i gentlemandens foretrukne coleur - hvid! For som jeg altid har sagt; "siden hvornår har hvidt ikke klædt en gentleman - om man må spørge"?

6 kommentarer:

Anonym sagde ...

helt enig:) det skal bruges og behøver ikke altid koste en bondeård - hvis jeg bare går 5 år tilbage, så kørte vi jo rundt på grimmere cykler end man gør til vintertræning nu...
nogen planer for lørdag?

Anonym sagde ...

bondegård ...

mindblob sagde ...

Hmm - den hvide farve har helt sikkert også lokket :-)

Michael Gerner-Rasmussen sagde ...

Liret...

KMANN siger: sagde ...

Hmmm … er det en Mrk II model? Eller …

Kmann

Kanonkuglen sagde ...

Henrik: Sorry et lidt sent svar... men jeg skulle spinne lørdag:-)!

Mindblob: Selvfølgelig har den den... men jeg nu også glad for pedalen:-)!

Michael: Jeps... lir for 330 kr.

Kmann: Ja, det er den nye version...