blog top

15 november 2008

Vinter på landevejen...

Min nye og positive approach til at træne om vinteren (se tidligere indlæg) er virkelig kommet godt fra start!

Det skal forståes på den måde, at da der sent fredag aften tikkede en sms ind på min mobiltelefon (fra min blogger kollega Magnus Brinch) om at køre et par timer med landevejen lørdag morgen med en lille flok klubkammerater fra DMK, så var jeg ikke helt afvisende over at lade mit sarte rokoko legeme blive udsat for en smule vind på snuden og lidt kolde tæer.


Nu med skærme, ikke kønt men praktisk...

Min nye positive indstilling til vinteren skyldes dog også at jeg (med hjælp fra min buddy McClaus) har fået omarrangeret min gamle Cannondale Six13 ramme til en vinterracer med skærme og hele vinter setuppet.

Det er dog værd at bemærke, at der rent faktisk har sneget sig en smule Palermo lir ind på min vinterracer, i form af "bling bling" styrbånd som kun en playboy under de sydlige himmelstrøg ville turde vælge - ikke noget for den beskedne skandinaviske rytter mentalitet! Men hvad en storby rouleur dog ikke gør vinteren over for at holde blot en smule liv i sine minder om sommer, sol og nybarberede ben på Mallorca.

Dagens landevejs træningspas endte således i den pæne ende, med knap 5 timer på landevejen og 130 kilometer i benene.


Styrbånd stilisimo style...

I morgen er det så tid til MTB løbet Grippen i Grib skov omkring Hillerød, eller som vi sir' sydpå "El Gripo". Jeg har været så "forudseende", at jeg med årstidens klima in mente har valgt den korte distance på kun 42 kilometer, så er der større sandsynlighed for at jeg ikke som en utilfreds og krukket Iban Mayo vælger at stå af før tid. Men mere om det i morgen...

4 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hej Lars

Tak for turen - håber du er klar på en tur snart i fremtiden.

Efter turen på lidt over 5 timer, så tog Helle og jeg ud og løb 6 km på fælleden - nu står resten af weekenden bare på restitution, mad og Star Wars :-)

See Ya!

Kanonkuglen sagde ...

Hej Magnus...

YES og selv tak gamle jas. God weekend/restitution:-)!

Anonym sagde ...

Ikke et ondt om Iban Mayo, latino-nykkerne ligger ligesom i genere og når han nu er spainer må han jo gerne tage "lidt" til Astma'en i ny & næ... ;o)
Og har der nogensinde været smukkere ryttere på de episke stigninger i pyrenæerne end dem fra Euskatel..!!
A'et

Kanonkuglen sagde ...

Andreas: Næmli'... Euskatel på dope på vej op, sådan skal det være når det er bedst:-)!