blog top

15 februar 2009

1, 2, 3 testing...

Inden jeg som en trækfugl snart drager mod varmere himmelstrøg for at træne, nærmere betegnet cykelparadiset Mallorca, så var søndag formiddag med tørre veje en mulighed for lige at få testet materiellet og justeret det sidste inden jeg forlader fryseren i nord.


Den hovedløse rytter fotograferet i "Henrik Bunde style"...

Vinteren over har jeg opgraderet lidt hist og pist på sommercyklen, jeg har b.la. skiftet til Speedplay pedaler, ny Catlike hjelm til Transalp, erhvervet mig et par nye cykelsko og udskiftet de lukkede ringe med en højere profil.
Og hvilken fantastisk fornemmelse det var at være tilbage på en let super sommercykel, hvor alt bare ruller og jeg kan næsten ikke vente til at ramme de første stigninger på Mallorca med den fornemmelse.


Der testes så alt er klar...

Det første jeg på dagens test tur bemærkede var, at klamperne på mine cykelsko krævede noget finjustering da klampernes vinkel ikke var helt i optimal til et sæt kalveknæ som mine. Ligeledes skal jeg lige skal vænne mig til at køre med et nyt pedalsystem. Gear og alt andet fungerede og var justeret til perfektion og med en DuraAce kassette i stedet for en hul SRAM RED kassette, er der ikke længere et inferno af støj (se tidligere indlæg) der forstyrrer mine feinschmecker øregange.


En flad ring - bemærk mængden af småsten...

På vej retur var jeg dog så ufatteligt uheldig at punktere på et sæt helt nye lukkede ringe - ØV! Der var desværre enkelte steder hvor vejen ikke var helt tør og så sandsynligheden for punktering faretruende stor. Så det blev til næsten 12 km. krybende hjem på en flad ring. Men alt i alt kunne jeg på dagens excersits konkludere at jeg føler mig klar til Mallorca, klar til at træne og klar til at nyde det mildere vejr.

Iøvrigt planlægger jeg at blogge dagligt fra turen til Mallorca, så følg med her på bloggen - jeg garanterer at det bliver næsten som at være der selv:-)!


Næsten klar...

12 kommentarer:

KMANN siger: sagde ...

WOW! Hvor er den blevet flot!

God tur gamle jas, jeg glæder mig til at følge med "on the side" når jeg nu skal blive hjemme og passe fryseren … nogen skal jo gøre det ;-)

Anonym sagde ...
Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.
Anonym sagde ...

Den smider du bare ud til din protour mekaniker!!!
Så er den fixet til mandag aften..

Ses

Kanonkuglen sagde ...
Denne kommentar er fjernet af forfatteren.
Mette Høgsberg sagde ...

Lars - er det muligt at ønske et indlæg?
Jeg har været på landevejen i dag - og ja! det er rigtigt, men min stakkels gode cykel blev fuld af salt. Hvordan skal jeg gøre den ren, for at gøre det rigtig godt?

God tur til Mallorca

Kanonkuglen sagde ...

Hej Mette: Uhhh ha... salt er cykelrytterens værste fjende, især hvis man vil have en fin cykel også til sommer.
Men du skal blot tage den med i bad, bruge din dyreste og bedste shampoo, derefter smøre den ind i din creme fra Ole "du ser faaaantastisk ud" Henriksen, og så klarer den skærene:-)!
Jeg tror såmænd blot du skal huske og vaske den hver gang du har cyklet og tørre den godt af, især kæden. Jeg kører selv ofte forbi tanken ved SAS hotellet på vej hjem, den ligger jo også tæt på dig:-)!

Charlotte sagde ...

Mallorca! Sol og varme - tag mig med!:o)

Kanonkuglen sagde ...

Hej Charlotte: Nope... no girls, vi skal træne:-)!
Arh... det er gas, du er velkommen hvis du hopper på flyveren.

Anonym sagde ...

ok - jeg skal nok komme til at brække mig over jeres gode vejr:-(
Leg nu ikke HEROs på nedkørslerne ...

Anonym sagde ...

Svar til Mette Høgsberg:
...men min stakkels gode cykel blev fuld af salt. Hvordan skal jeg gøre den ren, for at gøre det rigtig godt?


GLEMT DET. Lars vil gå i grav med denne hemmelighed ,før han siger noget. Det har jeg prøvet før :-)
Ikke end gang efter de flotte ord om sine HYPER rene cykler.

Vi må stille skivlt kammeraer et eller andet sted i hans kælder
Hilsen
Javier

simon sagde ...

Hej Lars. Alt vel....? Er jeg den eneste der synes er blevet lidt tavst på din blog? På f-bogen er du også forsvundet og ikke længere administrator for Team L??
All the best (fra et Jylland der sygner mere og mere hen i mørke uden dine lyse input....) Btw, too bad ang dine cykler der er blevet kidnappet.... Skal nok holde udkig efter dem herovre!

Kanonkuglen sagde ...

Ha haaaaa... jepper jeg er mesteren af CLEANIIIIIIIIING YOUR BIKE:-)! Jeg tager den hemmelighed med mig i graven.

Simon: Hej... ja der har været lidt stille på bloggen, jeg beklager, men der har ikke været meget at skrive om.
Team Lefty skulle jeg da stadig gerne være admin på? Det må jeg lige tjekke ud...