blog top

25 juni 2007

Jeg flyder i oversvømmelser...

Selvom det ved første øjekast kunne ligne, et smugkig ned i kummen på det toilet som jeg i den seneste uge har frekventeret adskillige gange dagligt... så er det i stedet et sæt totalt "fucked up" lejer på mit kranksæt!



Da jeg som sagt har været sløj i en uges tid, har jeg ikke haft overskud til at foretage et obligatorisk tjek af min bike, eller bogstavligt talt fået "tømt" rammen for diverse brunlige substanser efter "helvedet i nord".
Men her til aften fik jeg gjort skaderne op! Min ramme har taget så meget vand ind i krankboksen, så lejerne stort set ikke kunne køre rundt... lejerne er simpelthen rustet godt og gammeldaws fast! Da jeg fik slået mødommen ind på lejerne, så væltede der ca en dl. rustbrunt og ildelugtende vandig "Nordic24-opløsning" ud på gulvet i min stue... mums:-)! Men jeg har smidt nye lejer i, og det kører blødt og jomfrunalsk igen!

Af andre materielle skader kan jeg rapportere om et sæt fuldstændig smadrede Magura discs, med riller så dybe som flodlejer, og to stk. bremsekalibre som har taget ind masse lort og grus ind og som derfor krævede en grundig omgang rens og smørelse for at stemplerne kunne bevæge sig tilfredsstillende igen, samt to pulleyhjul hvor lejerne er rustet helt i smadder og tænderne slidt skarpe som hugtænder!
Så mine seks timer på cyklen til Nordic24 blev en dyr omgang, både materielt og koporligt... men det var sjovt så længe Onkel Optur havde gang i pedalerne!

Men hvorfor er det jeg flyder i oversvømmelser for tiden? Først Nordic24... og her til aften ringede min nabo så på min dør for at fortælle at vores kælder stod under vand, eller rettere stod under en blanding af ekskrementer og urin... og nu gudhjælpe mig om det ikke også regner og stormer helt sindsygt udenfor!
Jeg går i seng nu og håber på bedre vejr i morgen... for satan' da!

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

At Moder Jords bestanddele har sneget sig ind og saboteret din pedalmaskine kan jeg ikke gøre så meget ved. Men med jomfrunalske lejer er sikkert også ganske godt kørende igen.

MEN hvis dit mismod og din helbredstilstand stadig lænker dig til sofaen, så kan jeg levere dette link, som indholder timers, ugers... måske års underholdning severet til laveste fællesnævner. Der er alt i dumme serier.

http://www.tv-links.co.uk/

God bedring med sind og krop :-)

Anonym sagde ...
Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.