blog top

21 juni 2007

Synkende saddelpinde...

Jeg har haft en smule problemer med en saddelpind som synker i rammen, hvilket ofte kan være et problem på carbonrammer, da man somregel ikke spænder QR helt så "tight" som på f.eks. en aluramme.
Tricket er derfor at bruge noget special "carbon-grease" - selvom man normalt ikke benytter "grease" på carbonrammer - men i dette tilfælde afhjælper det faktisk problemet med en synkende saddelpind!



Den specielle "carbon-grease" indeholder en slags kornet materiale, som gør at saddelpinden ikke synker i rammen. Jeg har dog også hørt snak om folk der bruger tandpasta, som skulle kunne afhjælpe samme problem... dog skal man være sikker på at tandpastaen ikke er så "skrap" at den med tiden opløser rammen!
Det var dagens tip fra sygesengen:-)!

5 kommentarer:

Duder sagde ...

Så må man håbe at det virker... :o) Hvilket det jo nok gør...

Anonym sagde ...

Doping!?

Kanonkuglen sagde ...

Ja ja... det er nemt at snakke om doping når man har en anonym profil:-)!

Morten Laursen sagde ...

Hej Lars, hvor køber du det? Mit nye styr har samme gøjl på sig, men pinden har ikke. Og gider jeg overspænde? nej tak :-)

Mvh Morten

Kanonkuglen sagde ...

Hej Morten... jeg tror de fleste cykelbutikker sælger det? Ellers så bed dem om at bestille det hjem til dig:-)!
Cheers...