blog top

16 august 2008

De glemte dyder...

Siden jeg sidste sommer nærmest ved et "uheld" kom til at købe en brugt Cannondale hardtail ramme på Ebay, har jeg ikke spenderet meget tid på min fullsuspension cykel - en Cannondale Rush.

Dette skyldes såmænd to ting. For det første fordi at jeg i en periode havde rippet min fully for dele, så den har for længe stået efterladt alene i hjørnet som den tykke pige ved et afdansningsbal (findes det overhovedet i DK?). Og for det andet, fordi jeg var blevet hardtail-junkie og hooked på det kontante og no-nonsense agtige kick en hardtail ramme giver.


Genforening af mand og maskine...

Men inspireret af en anden bloggers igangværende fully-projekt, Morten Tusindsmil, genopdagede jeg i dag mine tidligere fully-dyder.
For jeg vil gerne indrømme, at jeg egentlig helt havde glemt hvor fantastisk det er at køre på en fullsuspension cykel - hvis den vel at mærke er tilpas let.

Komforten er forbløffende og ikke mindst fornemmelsen af øget traction. Man kan simpelthen træde sig over langt mere end hardtailen vil tillade, og især ved lange distancer som 24 timers løb eller tekniske ruter kommer en fullsuspension virkelig til sin ret.

Så velkommen tilbage gamle dreng og sorry at jeg har forsømt dig så længe...

8 kommentarer:

Marianne sagde ...

My baby takes the morning train
la la la la la la la laaa...


Savner du den og mig??

Kanonkuglen sagde ...

Yepski... både sangen og mosteren:-)!

Henrik Bunde sagde ...

har du ikke nogle gamle horn til en syg MTB liggende ?

Henrik Bunde sagde ...

har du ikke nogle gamle horn til en syg MTB liggende ?

Kanonkuglen sagde ...

Hej Henrik din gamle landevejsrøver.
Desværre har jeg ingen horn i overskud, men prøv at høre på mtb.dk, der er sikkert et sæt billige til salg et sted:-)!

Henrik Bunde sagde ...

"GAMLE" - who just turned thirty:-) husk nu at Bjarne vandt som 32 årige eller hvad med Carlos, han er jo nærmest 66 år - Vi har mange år endnu Lars:-)
Hey- bare for lige at sætte en lille Bet igang her på Kanonkuglens univers, så er mit bud at fødslen bliver Torsdag i denne uge mellem 02 - 16 ?

Anonym sagde ...

som søn af en sand Mtb-elengantier kommer den lille seføli til verdenen på lørdag midt i OL-Mtb løbet.
dvs. om morgenen/formiddagen ;o)
Held og lykk' med det hele champ
Andreas

Kanonkuglen sagde ...

Henrik: Dit bet er noteret:-)!

Andreas: Præcis min ven...