blog top

05 august 2008

Doggy tag...

Endelig har jeg fået taget mig sammen og få lavet mig mit eget doggy-tag - et vaskeægte Road ID armbånd.



I det lettere kedelige tilfælde at jeg en dag skulle komme slemt til skade på cyklen eller endnu værre, ende mine dage på fronten af en lettere beruset direktørs Mercedes med bagsædet fyldt af polske strippere i whiskybæltets kvarterer, ja så ved myndighederne hvad og hvem, de har med at gøre, samt hvem der skal kontaktes.

For selv om det hvide dress nok afslører, at der er tale om en sand rouleur, forståes, så vil mit Road ID hurtigt og nemt føre myndighederne fra whiskybæltet i nordsjælland til remoulade-bæltet på Amager.

Et Road ID kan købes hos www.roadid.com og koster ca. 100 kr.

12 kommentarer:

mindblob sagde ...

Hvorfor ikke bare tage sygesikringskortet med?

Kanonkuglen sagde ...

Jeps... det har jeg også tidligere gjort, men fordelen synes jeg er at et armbånd er noget lettere tilgængeligt end at skulle rode i lommerne på cykeltrøjen en bevidstløs person - som regel tjekker redderne vist også pulsen når man ligger der og roder, og så sidder det jo meget handy.
På et sygesikringskort står der heller ikke kontaktoplysninger på dem der skal kontaktes, det synes jeg er ret praktisk.

Men men... det er jo ikke nødvendigt med et doggy tag, bare en lille feature:-)!

jannik sagde ...

Lars min ven super ide
håber vi ses lørdag

Ps. aflyt lige din telefon svarer ;)

Anonym sagde ...

Hej Lars.
Superfed indlæg, det er altid dejlig at læse om de nye smarte gatchets. Og ja, selfølgeligt vil man godkende dig som roleur, Il grandissimo roleur.
foresten... Man kan se alle dine personlig data i batchet, navn, personnummer, telefon af dig og din kæreste. Din blog bliver læst af mange, også folk der læse henriettes blog. Desværre har min kone oplevet noget kedeligt af folk som havde for meget information. Håber ikke jeg er paranoid ;-)
Hilsen
Javier

Kanonkuglen sagde ...

Jannik: Jeps... det er det:-)! Og ja måske kigger jeg forbi lørdag, jeg er dog på standby, da husets hval af en frue går og venter på at den lille snart popper ud:-)!

Javier: Tak... dejligt at der er nogle læsere der kan få noget ud af mit skriveri.
Du har selvfølgelig helt ret omkring at man kunne se lidt for meget info på armbåndet, jeg havde ikke selv tænkt på at det måske ikke var så smart. Jeg har dog sløret det nu, så håber jeg ikke der sker noget:-)!

Anonym sagde ...

Har de også MTB ID?

Anonym sagde ...

Hmm.. Her i Jylland laminerer vi bare en bette seddel med diverse info som ligger i lommen (som de netop roder igennem hvis man ligger der og sover den dybe søvn).. men okay, det er ikke specielt lir, såeh :)

Kanonkuglen sagde ...

JLo: Ha haaaaa... ja det skulle de lave;-)!

Skjødt: Ha haaaaa... ja ja Skjødt, men du ved jo godt at Kanonkuglen er rouleur i storbyens slum og derfor må han jo være lidt mere fremme i skoene end derovre på heden:-)!
Tillykke med din Scalpel by the way...

jannik sagde ...

Håber ikke du er en af dem der smider en lam undskyldning som feks.

min kone er ved at føde ;);)

Ps. har lige bestilt nyt hæve kort da jeg jo havde al din info ;););)

det blir sgu stort det forældre værk du.

KMANN siger: sagde ...

Står vægten også på det tag … jeg tænkte bare … nej glem det. Det er lige meget ;-)

Anyway, så bliv ej forskrækket hvis der falder nogle underlødige blade om børn ind af din dør. En sand kagegourmet – øh, roleur (er det stavet rigtigt Klaus?), skal være velinformeret og klar når hvalen gør klar.

Og bladene, ja betragt mig bare som sponsor i en god sag ;-)

Kmann

PS: Og det der Road ID får du alligevel aldrig brug. for.

Anonym sagde ...

Lars - jeg tog dit RoadID til mig og har selv købt et.
Jeg synes det er en genial idé og kan kun glæde mig over det.

Vi ses på sporet - snart :o)

Kh
Hanne

Kanonkuglen sagde ...

Hej Hanne...

Super og godt at andre også synes at det er en god IDé:-)!