blog top

01 april 2007

Cannondale Rush: First run...

Så oprandt dagen hvor jeg for første gang skulle teste min nye Cannondale Rush. Efter lidt baksen med en drilsk bremse, kom jeg endelig afsted. Det blev dog ikke til den store skovtur i dag, da jeg flere gange undervejs returnerede til "hjemmeværkstedet" for at foretage lidt justeringer.



Men hvilket RUSH... selvom de fleste der lige har brugt halvdelen af friværdien på at investere i ny cykel, altid partout mener at lige netop den cykel de nu har købt, er den fedeste og bedste de nogensinde har kørt på! Men... for mit vedkommende er det første gang jeg har haft en så fed og "race orienteret" bike som Rush'en, hvilket tydeligt kunne mærkes. Den var ultra responsiv og føles meget hurtig og agressiv, en rigtig "marathon-machine"! En sjov detalje som også slog mig er, at overrørets massive bredde næsten skaber fornemmelsen af at have en motorcykel-benzintank mellem benene - det er lidt cool! Men jeg glæder mig til snart at smide Rush'en rundt i "rigtig" skov - indlæg følger senere. Den eneste "downside" ved at køre på så lækker en sag var dog, at det kræver lidt tilvæning at køre "uden hænder" med en lefty forgaffel - velkommen til Cannondales "Crazy Willy Wonka" world!

Cannondales samlede pakke:
- Rush ramme: 2,110g
- Fox RPL dæmper: 305g
- SI Headset: 60 g
- Stem-Steerer: 250g
- SI crankset: 730 g
- Lefty Carbon forgaffel: 1225g
Total system vægt: 4,680 g

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Huh, den ser spiffy ud den bike …
Jeg er spændt på at høre hvordan bikens 'one-piece stem & steerer' føles?
Tak for sidst i øvrigt. Hyggeligt som altid. :o)