blog top

09 april 2007

Regnvejr og kvalme

Påskeferiens sidste fridag kan selvfølgelig ikke bruges bedre, end med en tur på cyklen og en omgang Esmanns Verden på Ipod'en. Desværre er de sidste to ugers helt fantastiske vejr kommet til en brat afslutning, så det var lidt af en kold tyrker at rulle persienerne op til morgen for blot at se tunge grå regnskyer på himlen og samtidig kunne konstatere at også temperaturen er faldet en pæn snes grader! ØV, nu gik det ligeså godt med drivhuseffekten og den tidlige sommer heroppe nordpå!



Men jeg fik kørt en rolig restitutionstur på omtrent to en halv time. Desværre fik jeg kvalme efter halvanden times tid, og på det tidspunkt var der ca. 30 kilometer hjem til "The Big Apple" - så det var tredive lange kilometer hjem! Den sidste time humpede jeg derfor hjemad som en pryglet hund, og det var mildest talt ikke særlig behageligt eller noget kønt syn - det var som at se en anden Floyd Landis på Morzine! Jeg er ikke helt klar over hvad min kvalme skyldtes, da jeg har spist ganske som normalt før jeg hopper på cyklen. Men måske er det blot fordi jeg har trappet voldsomt ned på mit indtag af forbudte dopingpræperater i den senere tid... eller også var det blot skuffelsen over at solen ikke ville lege med os cykelfolk længere! God sidste påskedag til jer alle...

2 kommentarer:

Marianne sagde ...

Det var da rigtigt surt med kvalme. Mon det kan skyldes kraftig nedtrapning af smør og andre fede produkter, nu du ikke er i Jylland mere???
Hvis det er, kan jeg sagtens sende smør over.
God bedring

Kanonkuglen sagde ...

Hej Marianne... jeg tror du har ret:-)! Nu har jeg ikke indtaget stærkt kaloire-holdige produkter i fire dage, jeg skynder mig straks at hente noget Palmin og kiksekage:-)! Iøvrigt en fin opskrift du havde lagt på din blog... jeg tror Henriette har serveret mig noget lignende, hvis det altså er Jonnas opskrift:-)!