blog top

18 april 2007

OT: Opmålingen af verden

Off topic: Ja... dette indlæg har ikke meget med cykling at gøre, faktisk slet ingenting overhovedet! Men i går fik jeg en bog af min kæreste, og det gjorde mig så glad, at jeg synes at det fortjente et indlæg på bloggen! Bogen jeg fik har jeg læst meget omtale af og faktisk var jeg selv lige på nippet til at købe den, inden min kæreste begavede mig! Hvis man som jeg finder videnskabshistorie interessant, ja så er denne bog lige sagen. Den tyske forfatter Daniel Kehlmann "beskriver to geniers liv, deres længsler og svagheder, deres balancegang mellem latterlighed og storhed, fiasko og succes. 'Opmålingen af verden' er en filosofisk eventyrroman og en raffineret leg med fakta og fiktioner". Jeg har indtil videre kun læst de første 40 sider, men uhhhh... det tyder godt:-)!

4 kommentarer:

Henriette sagde ...

Sikke en sød kæreste du har... Hehe ;-)

Marianne sagde ...

Hende kæresten er da sød, hva ?! ;-)
Mon hun også evt har en krimi til sin sødeste søster?
Jeg glæder mig :-)

Kanonkuglen sagde ...

Marianne: Jeps... især når hun vasker op og føjer mine ønsker:-)! Så er der kun een dag tilbage i friheden... så starter Havarti Parti'en!

Marianne sagde ...

GLÆD DIG, jeg har været ved at køre dem op, så de er i højeste gear når de ankommer til KBH og Onkel Lars!!!!