blog top

30 december 2008

2008 - Året der gik...

Onsdag morgen blev årets sidste trænings pas overstået med en tur på Tyren i det nordsjællandske landskab. Jeg har downloaded pulsfilerne og som min årlige tradition byder, så nulstiller jeg altid mit pulsur og starter det nye år med et tomt pulsur og en ny-planlagt træningskalender.

Hvis jeg skal forsøge at gøre status over året 2008, så skete der mange ting for mit vedkommende både på cykelfronten og i mit private liv - her kommer et lille udvalg.

At blive far
Årets største og mest fantastiske, omvæltende og tårepersende begivenhed for mig har været at blive far!


Kanonkuglen og Kanonklumpen...

Det kan næsten ikke beskrives hvilken lykke det har været at få en lille ny kanonkugle i huset og en gammel sejlivet søulk  som mig er blevet blød og føjelig. Der er heller ikke noget som at opleve kærligheden til sit eget rotteyngel, som for alle forældre er ubeskrivelig dyb.
Det kræver dog lidt mere planlægning i hverdagen at få studie, ønsket om træning og arbejde til at gå op. Jeg har naturligvis ikke den samme tid eller frihed til at gøre hvad jeg vil når det passer mig - men det sagt så er er det helt fantastisk at blive papa!

Cykelløb
Året 2008 bød også på både op og nedture. Der var cykelløb hvor jeg udgik og andre cykelløb hvor jeg klarede mig OK, eller bedre end forventet (se alle mine løbberetninger her...).

Årets bedste præstation for mit vedkommende må være 3. pladsen i H12 løbet i maj måned. På trods af mine forberedelser 3-4 uger inden løbet gik helt galt pga. eksamen stress og at jeg egentlig på dagen ikke rigtig kunne finde motivationen, så fik det gode vejr og muligheden for at hente en god placering, mig dog igennem alligevel og heldigvis for det!


Gode ben til H12 i maj 2008...

Ellers bød året på Dustcup løb, lidt marathon løb og lidt landevejs løb på Fyn. Jeg har efterhånden også fundet min cykel metiér, eller egentlig er jeg blot nået til en erkendelse af at jeg generelt ikke er til de korte løb alá 60-90 min. I stedet egner jeg mig til de lange distancer, hvor det gælder om at finde sin egen rytme og hvor psyken har en større betydning, passer godt til mit rolige temperament når vejret ikke får slået mig skakmat, som det er sket en gang eller to!

2008 blev også året hvor jeg for første gang besøgte Mallorca i træningsregi - det var så fantastisk sted at træne, at jeg allerede i 2009 vender tilbage igen - denne gang dog på landevejen. Jeg tror faktisk at Mallorca kan blive et langvarigt trænings-bekendtskab i de kommende år.


Mallorca 2008 med drengene og Jens "lortelæg" A...

Ride4Fun
2008 blev også året hvor jeg, via min ven og blogger Martin, joinede et nyt spændende mtb motions hold - Team Ride4Fun. Holdet har en række spændende profiler, hvoraf flere allerede har kørt flere gode placeringer hjem i 2008 og takterne for næste sæson lover godt.


Kanonkuglen på Team Ride4Fun...

Så 2009 gerne skulle blive året hvor Team Ride4Fun markerer sig lidt bredere og solidt altid er repræsenteret i den pænere ende af resultatlisterne - så der er masser af spændende begivenheder linet op på den front i året to come og jeg glæder mig.

Studielivet
Endelig er jeg nået dertil på mit studie hvor jeg nu skal påbegynde tilvalg. Det betyder helt enkelt at at jeg har overstået de praktiske fag jeg har "døjet" med, så fremover skal jeg udelukkende koncentrere mig om den teoretiske del af studiet og det som egentlig interesserer mig - fantastisk og endelig fri for flere danselektioner!


Studielivet på KU...

Cykler
De fleste læsere har nok bemærket at jeg er til Cannondale - det er "my thang"! Jeg elsker Lefty'er, Cannondale's SI BB30 kranksæt og hele Cannondale's SI filosofi.

Året 2008 blev så året hvor jeg udskiftede min Optimo alu hardtail, med den ultimative Cannondale race machine - en Taurine hardtail i Carbon.
Der sneg sig dog i året også et fremmed-element ind i cykelsamlingen. Nemlig en Cervelo R3 som erstattede min Six13 der har endt sine dage som en meget fornem vinterracer, med skærme og hele vintersetuppet.


Kanonkuglen på Cervelo R3...

Jeg har dog endnu ingen planer om nyerhvervelser i 2009, men snarere lidt opgraderinger hist og her - det vender jeg tilbage til i det nye år.

Det nye år
For at det hele ikke kun skal være tilbageblik på året 2008, så bringer jeg de kommende dage et indlæg om mine planer og tanker for sæsonen 2009 - so stay tuned!

Godt nytår til jer alle fra Kanonkuglen - følg med i en rouleurs succeser og fiaskoer her på bloggen i det nye år - tak for i år!

9 kommentarer:

Anonym sagde ...

Godt nytår Smukke....

Knus onkel Claus

Kanonkuglen sagde ...

Likewise champ...

Anonym sagde ...

Det har været en fornøjelse:-)

Kanonkuglen sagde ...

Hej Henrik: Til manden med den laaaang frempind, i lige måde:-)!

Anonym sagde ...

Hej Lars
Tak for dette år med så mange spændende indlæg. Og godt nytår ;-)

Efter alt den tid jeg læser din blog, har jeg bemærket noget: Dine cykler er altit renere end , da de kom fra papkassen. Please tell me your secret.
Det er måske noget pjat at spørge dig det...men jeg bruger mindste 3 timer for at rense min cykel og den er ikke 1/5 så rent som din.

Hilsen
Javier

Kanonkuglen sagde ...

Hej Javier: Ha haaaaa... godt at se at du er en opmærksom læser der bemærker detaljerne:-)!
Og ja mine cykler er som oftest meget rene, næsten for rene vil jeg sige, jeg bruger også alt for meget tid på at holde dem cleeeeean!
Jeg burde nok træne noget mere istedet for at polere, men jeg elsker bare når alt spiller og er rent - måske er det en bizar fetisch. Så sommeren og tørre spor er også det bedste for mig for der er mindre rengøring:-)!

Glæder mig at du stadig følger med her på bloggen, måske får vi lejlighed til at hilse på hverandre i det nye år - det ville være mig en fornøjelse.

Godt nytår herfra...

Anonym sagde ...

Hej lars.
Ja, jeg læser bloggen næsten hver dag. Det giver mig altid en smil
;-).

Kanonkuglen sagde ...

Det glæder en gammel rouleur:-)!

Kanonkuglen sagde ...

Det glæder en gammel rouleur:-)!